گزارش تابناک از یک انتصاب رسانه‌ای؛

چه‌کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ پاک‌آیین، وکیلی و نوروزپور گزینه‌های نهایی

با وجود گذشت ۲۱  روز از انتصاب وزیر ارشاد هنوز گزینه نهایی معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه مشخص نشده و این در حالی است که پدرام پاک آیین به عنوان گزینه احتمالی این معاونت مطرح می‌شود. 
کد خبر: ۱۲۵۹۱۰۲
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱ 12 September 2024
|
6355 بازدید
|
۵

به گزارش «تابناک»، هنوز پس‌لرزه‌های تغییر و تحول در سکان وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی به معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه نرسیده است؛ به ‌طوری‌که ترکیب نهایی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به عنوان یکی از  معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم مشخص نشده است.

معاون مطبوعاتی از حساس‌ترین معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کار حمایت و نظارت مطبوعات به عهده این معاونت است. 

گزینه‌های مطرح معاون مطبوعاتی ارشاد مشخص شد

از زمان انتصاب حکم وزیر ارشاد در دولت چهارهم گزینه‌های متعددی برای سکان‌داری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مطرح شد که از جمله این گزینه‌ها می‌توان به محمد علی وکیلی، محمدرضا نوروز پور و پدرام پاک آیین اشاره کرد.

البته در این میان و بر اساس گفت‌‌وشنودها به خصوص در میان اصحاب رسانه و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پدرام پاک آیبن به عنوان گزینه نهایی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است.

از سابقه‌های وی می‌توان به  مدیر کلی مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو دوره نمایندگی مدیران مسئول رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد.

پدرام پاک آیین در سال ۹۹  با کسب آرای  ۱۴۱۳ مدیر رسانه از مجموع ۱۸۶۸ رأی دهنده،   عنوان نماینده منتخب رسانه ها برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات را به خود اختصاص داد.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ شانس پدرام پاک آیین بالاست 

او همچنین در سال ۱۴۰۱ حائز اکثریت مطلق آرا و به عنوان نماینده مدیران مسئول در نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

پاک آیین پیش از این با حکم علی لاریجانی ، مدیر کل  فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی و با حکم آیت الله هاشمی شاهرودی، مدیر کل ارتباطات و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.از دیگر سوابق وی می توان به عضویت در شورای سردبیری روزنامه جام جم ، مؤسس و مدیرمسئول خبرگزاری «میزان»،  مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نایب رییس انجمن قلم ایران، مدرس دانشکده خبر، مدیر مسئول و سردبیر «کتاب هفته» و‌ موسس و مدیرمسئول خبرگزاری کتاب  اشاره کرد.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ پاک‌آیین، وکیلی و نوروزپور گزینه‌های نهایی

«محمدعلی وکیلی» دیگر نامزد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز 59 ساله و اهل یاسوج است. او به لحاظ گرایش سیاسی اصلاح طلب بوده و سابقه نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارد. وکیلی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ابتکار است.

محمدرضا نوروزپور نیز 52 ساله و دارای دکترای روابط بین الملل است. از او به عنوان روزنامه نگار، مترجم و مدرس؛ آثار و تالیفاتی نظیر «نرم خبر و سخت خبر، روزنامه نگاری پیشرفته» ، «حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند»، «101نکته ضروری برای یادگیری انگلیسی»، «رؤیای چینی؛ پیرامون ساخت جامعه‌ای انسانی با آینده‌ای مشترک»، «کیسینجر مذاکره‌گر» ، «قدرت نرم چینی» ، «جنگ قابل اجتناب» منتشر شده است.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ پاک‌آیین، وکیلی و نوروزپور گزینه‌های نهایی

نوروزپور که یکی از گزینه های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت پزشکیان است، در سوابقش، مسئولیت هایی نظیر مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی، دبیری شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین به چشم می خورد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عماالدین داور پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
درود
والا محمد وکیلی که جز اصلاح طلبان قلابی محسوب می شود فکر می کنم بهترین گزینه دکتر محمد صحفی یا دکتر جوادی یگانه باشند ، این آقای پاک از سوابقش پیداست که اصول گراست حتا میانه رو هم نیست . فریدون وردی نژاد یا سهام الدین بورقانی هم گزینه های خیلی متاسبی هستند اولی قدیمی و کارکشته و دومی جوان و‌ خوشفکر و یاد آور بهترین معاون مطبوعاتی کشور هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
ارشاد نه

فرهنگ و هنر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
فقط جلوی ازادی بیان رو نگیره هر که میشه.
تعطیلی ازادی بیان مشکلات عدیده مدنی ایجاد می کنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
اصلاح طلب ها صد بار بهتر از اصول گره ها هستن.
عزیزاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
پاک آیین یکی از مدیران با اخلاق و حامی رسانه بوده وبهترین گزينه است نه این‌که کسی را انتخاب کنند که دنبال درست کردن ژن خوب است در مجلس هم هیچ قدمی برای مطبوعات برنداشت
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟